شاید غرفه بازی‌های رومیزی ایرانی خالی بماند

۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۵:۲۳ ب.ظ

ناشرین بازی‌های رومیزی ایرانی موفق به اخذ ویزای آلمان نشده‌اند. این ناشرین برای شرکت در نمایشگاه "اشپیل" در آلمان از سفارت آلمان درخواست ویزا کرده‌ بودند اما درخواست ویزایشان رد شد. این اولین بار است که نمایندگانی از ایران در این گردهمایی غرفه دارند.

 

هنر ام روز- مه‌سیما شکریان: گروه‌های "باهمزی"، "فکر کده" و "فربود انگاره" تصمیم داشتند تا به عنوان طراحان و فعالین بازی از ایران در بزرگترین گردهمایی علاقمندان بازی‌های رومیزی در جهان یعنی در نمایشگاه "اشپیل"2019 شرکت کنند. اما هیچ یک از اعضای این گروه‌ها موفق به کسب ویزا از سفارت آلمان نشده‌اند. به گفته گروه "باهمزی" این اولین بار است که گروه‌هایی از طراحان بازی رومیزی ایرانی در این نمایشگاه غرفه دارند.

این نمایشگاه در تاریخ دوم آبان افتتاح می‌شود و شرکت کنندگان امیدوار هستند تا با  انتشار نامه‌ای برای سفارت آلمان در تصمیم این سفارت برای عدم صدور ویزای تجدید نظری صورت گیرد تا بتوانند در غرفه‌شان میزبان شرکت کنندگان این رویداد باشند. این گروه عقیده دارند با بازنشر این نامه صدای اعتراض آن‌ها بیشتر شنیده خواهد. پیش از نیز گروه‌های دیگری از فعالان فرهنگ و هنر به دلیل هزینه‌های بالای سفر به خارج از کشور و مشکلات روادید موفق به حضور در جشنواره‌ها یا نمایشگاه‌هایی که در خارج از کشور در آن‌ها شرکت داشته‌اند، نشده‌اند.

 

ویدیوی این بیانیه را می توانید در لینک اینستاگرام رومیزی ها ببینید.

 

منبع خبر:

سایت هنر ام روز

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید